Új termékkínálat

Rekordnagyságú forgalmat és nyereséget ért el tavaly a Renault francia autógyár. A konszern honlapján közzétett beszámoló szerint a márka működési eredménye 17 százalékkal, 3 milliárd 854 millió euróra emelkedett, míg az értékesítési árbevétel 14,7 százalékkal 58 milliárd 770 millió euróra nőtt.

A sikeres év, a bevétel javulása a hazai Renault-Dacia eladásokban is megmutatkozott. A Dacia kiemelkedően jól teljesített a 2016-os adatokhoz képest, bevétele 43,1 százalékkal nőtt, 2015-höz viszonyítva pedig duplázódott. A prímet messze a Duster vitte 4018 darabbal, de a Sanderóból is elkelt 1290, a Loganből pedig 1051. A Dacia tavaly 7329 eladott autóval a hetedik, a Renault valamivel kevesebbel, 5686 darabbal a nyolcadik helyen zárt a márkák versenyében. Az előbbi 6,3, az utóbbi 4,89- százalékos piaci részesedéssel.


A Renault Csoport értékesítése 2017-ben 8,5 százalékkal emelkedett, és további növekedéssel számol 2018-ban is, amelyet egyrészt nemzetközi tevékenységei fejlesztésével, másrészt a „Vezesd a jövőt” tervvel összhangban álló, megújult termékkínálatával kíván elérni. Az is figyelemre méltó, hogy a Renault 2011 óta több mint 150 000 elektromos járművet adott el a nemzetközi piacon, többek közt a Renault ZOE, a Renault Kangoo Z.E, Fluence Z.E. modellekből.


A Renault 2017-ben 3,76 millió autót értékesített, miközben az autóik forgalma 2,3 százalékkal, eladásai pedig már az ötödik éve emelkednek. A konszern piaci részesedése 0,2 százalékponttal 4,0 százalékra változott.
A Renault az idén a világpiaci forgalom 2,5 százalékos növekedésére számít, ezen belül Európában és Franciaországban egy százalékosra. Az orosz autópiaci forgalom idén 10 százalékkal, a brazil és a kínai több mint 5 százalékkal, az indiai pedig hat százalékkal nőhet.