Új motorok, új automata váltó

A Peugeot az év első felében is folytatja technológiai offenzíváját. A francia gyár 308-as modellje eddig is népszerű volt a vásárlók körében, azonban a megújult motorpaletta az eddigieknél is intenzívebb, örömtelibb vezetési élményt ígér.

A vásárlók mindig is nagyra értékelték a peugeotokat kényelmi- és a menettulajdonságaik kifogástalan összhangjáért, és ez ezután sem lesz másként. Ezentúl valamennyi PureTech 130 S&S, illetve BlueHDi 130 S&S motorral szerelt Peugeot 308-ast, az új 8 fokozatú Aisin automata sebességváltóval gyártják, amely nemcsak az Euro 6c szabványnak felel meg, hanem 7 százalékkal csökkenti a fogyasztást is. Előnye még, hogy 2 kilóval könnyebb a korábbi váltóműnél, és N üzemmódban kisebb a váltóművön belüli súrlódás, ezáltal az alapjárati fogyasztás is három százalékkal kevesebb.

Az 1,5 literes 16 szelepes, BlueHDi 130 S&S motor már alacsonyabb fordulatszámon is nagy nyomatékot ad le. Teljesítménye, rugalmassága valamennyi sebességtartományban meghaladja a 2.0 literes erőforrásokét, a kisebb hengerűrtartalomnak és nagyhatékonyságú EGR hőcserélőnek, valamint a speciális formájú égéstérnek köszönhetően.  A PureTech 130 S&S motorok előnye – többek között –, hogy magasabb arányú a kipufogógáz-visszavezetésük, 200 helyett 250 bar alatti a közvetlen befecskendezés, optimálisabb kialakításúak turbókompresszorok, és csökkent a fokozatváltások közötti idő is.

A PureTech S&S 130 EAT8, és BlueHDi 130 S&S EAT8 kombinációk Active, Allure és GT Line felszereltséggel kerülnek forgalomba. A GT család a PureTech 225 S&S EAT8 változattal bővíti kínálatát.

A modellek az alábbi időpontoktól vásárolhatók  5 ajtós, illetve SW változatban: GT 2.0 BlueHDi 180 LE EAT8 váltóval, 2017. decembertől Euro 6.c 1.2 PureTech motorok (110 és 130 LE), 2018. márciustól Euro 6.c 1.5 BlueHDi motorok (100 és 130 LE), májustól EAT8 váltó az 1.2 PureTech 130 és az 1.5 BlueHDi 130 motorokhoz, májustól GT 1.6 THP 225 LE EAT8 váltóval, az év második félévében