Škoda újdonságok – elektromos jövőkép

A magánvevői igényeket jobban megcélzó modellújdonságokat mutatott be a Škoda magyarországi vezérképviselete. Néhány kiválóságuk, a Kodiaq, Scala, az Octavia, a Kamiq és a Superb vevőcsalogató tulajdonságait mutatta be egy rendezvényen. Az eddigi sikereket igazolja, hogy már több mint egy millió autójuk fut az utakon. Az új, vevőcsalogató fejlesztéseik tovább növelhetik a cseh márka jó hírnevét.

A Kodiaq a felső kategóriát, a luxust képviseli, legalábbis 18 milliós ára ezt bizonyítja. Ezzel együtt elnyerte a vevők tetszését, hiszen már 92 autó talált gazdára. A Scala a kompakt kategóriában számíthat sikerekre, tetszetős megjelenése, és igényes műszaki felszereltsége alapján minden esélye meg van erre. Az Octavia alaposan megújult korábbi önmagához képest. Nőtt a torziós merevsége, és különböző biztonsági extrák – 9 légzsák – is vonzóvá teszi a népszerű modellt. Sportosabb, dinamikusabb lett a külső arculat, belül az ízléses kárpitok mellé, puhább, elegáns, műanyag borításokat is kapott. Külön előnye, hogy a sedan és a kombi változatnak is tágas, komfortos a csomagtere. A modell palettán 5 benzines és 2 dízel aggregát szerepel.

A Kamiq a növekvő városi SUV szegmens harmadik változata, a Scala testvére, amit az is bizonyít, hogy a „testvér” padlólemezére épült. Egyesíti egy szabadidőautó előnyeit – megemelt hasmagasság és üléspozíció – egy városi kompakt autó agilitásával. Az új Kamiq emocionális dizájnnal, korszerű asszisztens rendszerekkel, tágas helykínálattal és számos Simply Clever megoldással megfelel a vásárlók igényeinek. Hangulatos, színkombinációs beltér és markáns megjelenés társul a dinamikus – 5 benzinmotoros változat – vezetési élményhez.

A Superb új hűtőrácsot kapott, átrajzolták az első és hátsó lökhárítót, az esti autózás biztonságáról LED mátrix fényszórók gondoskodnak, a motor választékban 4 benzines és öt dízel szerepel, a legerősebb a két literes 272 lóerős négykerékhajtású modell. Pozitívum, hogy mindössze csak négy százalékkal drágább a korábbi Superbnél.

A választék bővülése bizakodásra adhat okot. A Škoda hazai képviselete a 9 százalékos részesedésének megtartásában, és az összpiacival azonos bővülésben bízik a hazai újautó-piacon. A Volkswagen konszernhez tartozó márka tavaly több mint 13 800 autót értékesített Magyarországon, ebből 11 842 belföldön forgalomba helyezett autó volt. A Datahouse adatai szerint az idén, az első négy hónapban, 3966 új Skodát helyeztek forgalomba itthon.

Németh János márkaigazgató elmondása szerint a tavaly eladott kocsik 85 százaléka, 9877 jármű céges vevőkhöz került. A Škoda az utóbbi években az egyik legvonzóbb márka a flottavásárlók számára, és népszerű a kisvállalkozók körében is.

A Škoda az idén több olyan modellel jelenik meg, amelyekkel tovább növelheti eladásait. Jó pozícióhoz juthat Scala az alsóközép-kategóriában, noha Magyarországon erős ez a szegmens, tavaly mintegy 32 000 vevő választott ilyen járművet. Óriási az érdeklődés már most a nagycsaládosok kedvezményének lehívására alkalmas hétüléses Kodiaq iránt, ebből legalább 300 darab eladására számít a vezérképviselet. A feltörekvő városi terepjáró kategóriában javíthatja a Skoda pozícióit a Kamiq, az új kis SUV októberben érkezik a magyar piacra.

A márkaigazgató tájékoztatott arról, hogy az elektromos mobilitás területére is előre lép a márka, rövidesen megérkezik az első tisztán elektromos hajtásrendszerű Citigo e-iV és a hibrid Superb iV. A sor további plugin hibridekkel folytatódik, 2020-ban pedig az Octavia hibrid változata érkezik.