Nincs Tour, Škoda nélkül

Škoda SuperB, az egyik főszereplő

Idén a szokottól egy héttel később július 7-én rajtol a világ egyik legrangosabb – ha nem a legrangosabb – kerékpáros körversenye a Tour de France. A mezőny a július 29-i célba érkezésig 21 szakaszt, és 3351 kilométert teljesít majd.

Abból a szempontból is érdekes az ez évi vetélkedés, hogy a Škoda, immár 15 éve támogatja ezt a kiemelkedő sportesemény. Ezúttal összesen 250 szervezői és kisérő járművet ad a sikeres lebonyolítás érdekében. A sokrétű palettán az Octávián kívül Kodiaq, a Karoq és a SuperB is képviseli a népszerű márkát. A főszerep ismét egy ŠKODA SUPERB modellé lesz, ugyanis Christian Prudhomme a Tour de France porondmestere egy ilyen autóban ülve kapja majd az információkat a versenyről, és innen ad rádión keresztül utasítást a szervezőknek.

A Kodiaq az egyike a sokszínű Škoda palettának…

Hivatalosan július 7-én rajtolnak a világ legjobb kerekesei a Loire-mente régióból, Vendée megyéből, azon belül is a festői szépségű Noirmoutier-szigetről. A három hétig tartó megmérettetésen 176 kerékpáros küzd majd a végső trófeáért, 21 szakaszon, 3351 kilométeren át. A cél Párizsban, július 29-én a Champs-Elysées-n lesz ahol a befutó környékén már most minden hely foglalt.


Az előzetes hírek szerint különösen sok kockaköves út, egy extrém rövid szakasz, öt hegyi befutó és aszfaltozatlan kilométerek mutatják a 105. Francia Körverseny megpróbáltatásait. Az észak-nyugati start rögtön egy kétszáz kilométeres tengerparti sík szakasszal kezd, így minden valószínűség szerint ismét a legjobb sprinter öltheti magára először a sárga trikót. A Tour felénél egy pihenőnap vár a bringásokra, majd az ország dél-keleti régiójában folytatódnak a küzdelmek. A tízedik szakaszon már négyezer méter feletti hegy leküzdése vár a társaságra, és a Plateau des Glières emelkedőin földutas szektorokra is számítani lehet. Egy nappal később egy rövid, 108 kilométeres szakasz végén lesz az első hegyi befutó az Espace San Bernardo La Losiére hegyén, az olasz határhoz közel. Innen már „gyerekjáték” lesz elérni a párizsi célt, majd utána élvezni a megérdemelt ünneplést, és pihenést.