Megérkezett

Megérkezett Magyarországra, a Ford népszerű SUV-ja az EcoSport. Bővült az extralista, először jelenik meg a kínálatban a sebességtartó automatika, de a tolatókamera, és a fűthető kormány is újdonság.

Hiába végzett tavaly a középmezőnyben a SUV-ok rangsorában az EcoSport,  a korábbi formájával és tudásával is sokak kedvence volt, az újabb szépészeti és műszaki beavatkozások pedig bizonyára előkelőbb helyre rangsorolják majd.  Az arculatnak jót tett, hogy markánsabb lett az első és hátsó lökhárító, és a lámpatestek is kaptak némi frissítő beavatkozást. A középen domborúra formált motorháztető letisztultabbá teszi az autó orr-részének összhatását. Először rendelhető a sportos EcoSport ST-Line változat, és szintén a csábítás része, hogy az év közepétől elérhető lesz az összejkerékhajtás, a szintén új 1,5 literes, 300 Nm-es nyomatékú, 125 lóerős  EcoBlue dízelmotorral, amely csekélyebb CO₂-emisszióval is magasabb teljesítményt ad le. Ugyancsak szerepel a kínálatban a Ford jól ismert és díjnyertes 1.0 literes EcoBoost benzinmotorjának 140 és 125 lóerős változata. A motorpaletta része lesz  a 100 lóerős 1.0 literes EcoBoost blokk, amihez hatfokozatú manuális sebességváltó csatlakozik. A 125 lóerős 1.0 verzióhoz hatfokozatú automata váltó is választható lesz, amellyel a vezető ha úgy gondolja, a kormányoszlopra szerelt váltófülekkel is kapcsolhatja a sebességfokozatokat.

Az új tervezésű ülések elől, és hátul is kényelmesebbek lettek, és a részleges bőrkárpitozás minőségibb benyomást kelt. Az utastér intelligens tárolási megoldásokat kínál, köztük az állítható magasságú raktérpadlót, amelyet megemelve növelhető a rejtett rakodórekesz mérete, lejjebb engedve pedig nagyobb – 334 literes – csomagtér alakítható ki.Ami a biztonságot illeti a vezető- és utasoldali első légzsákok, a vezetőoldali térdlégzsák, az új oldallégzsákok, extra védelmet nyújtanak a mellkasnak, és különleges tervezésével elmozdítja az utasok testét a behatástól.