Izgalmas, mogyoródi események…

Az elmúlt esztendőben a Hungaroring volt a legtöbbet használt európai versenypálya, és úgy tűnik, idén sem lesz másként….

 „Eseménydús, szakmailag nagyon értékes szezon előtt állunk – mondta Gyulay Zsolt, a Hungaroring Zrt. elnöke . „A tavalyi csúcsévet negyven százalékkal túlszárnyaltuk az időarányos jegyeladással a július végi Forma-1-es futamra, amelynek nagyon jó fogadtatása van. Bízunk abban, hogy az idény kezdetével még jobban megnő az érdeklődés.”

A tervezett felújítás része lesz, hogy 2500 férőhellyel bővítik a bronz lelátókat.  A szezon – ahogy az már lenni szokott – május 1-jén a Nagy Futammal, a Forma-1-es versenyzők részvételével és látványos belvárosi show-val kezdődik. Június elején a német túraautó-bajnokság (DTM), majd a hónap közepén a kamion Európa-bajnokság futamaira kerül sor Mogyoródon, mielőtt július végén a Forma-1 versenyzői Magyarországra érkeznek.

Az idén új néven (WTCR) induló túraautó-vb magyarországi viadala április 29-én lesz. Erre már hamarosan kaphatóak lesznek a jegyek. Az elmúlt évben vb-ezüstérmes Michelisz Norbert a gyári Hyundai pilótájaként vág neki a sorozatnak. A Hondától távozott versenyző elmondta: három gyártói megkeresése is volt, és eleinte nem sejtette, hogy váltás lesz a vége, ám a szakmai érvek végül a Hyundai mellett döntöttek.
„Izgatott vagyok, hogy ebben a közegben mérettethetem meg magam” – érvelt Michelisz, aki kiemelte, világbajnokok, brit túraautó-bajnokok is részt vesznek majd a sorozatban. Hozzáfűzte, előfordulhat, hogy saját csapata, a M1RA pilótái ellen kell versenyeznie.
Az elmúlt idények WTCC-s autóihoz képest a különbségről annyit mondott, hogy  azok a versenygépek 1100 kilósak voltak büntetősúly nélkül, míg a WTCR autóinak 1285 kg a súlyuk. „Robusztusabb és nézőbarátabb kocsik ezek, amelyekkel a kontakt szabadabban értelmezhető. A nézők szeretik a gyors autókat és a látványos ütközéseket is a túraautózásban” – mondta vb ezüstérmes pilóta.

Oláh Gyárfás, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnöke kiemelte, 2017 az egyik legsikeresebb éve volt a magyar autósportnak, hiszen Michelisz vb-ezüstje mellett különböző sorozatokban három Európa-bajnoki címet és négy Eb-dobogós helyezést értek el a magyar pilóták. „Ezek az eredmények nem jöhetnének létre, ha nem nyújtana ennyi lehetőséget és nem működne ennyire együtt velünk a Hungaroring” hangsúlyozta az elnök.

Már jó ideje tudjuk, nem véletlenül népszerű a mogyoródi futam a Forma-1-es pilóták valamint a rajongók között, és nem véletlenül az egyik legfoglalkoztatottabb tesztpálya a Hungaroring.