Időutazás…

A népszerű és sokoldalú Fiesta, újabb vásárlók meghódítására készül. Nyáron mutatkozik be, a terepes változat, Active néven. Az elődjével pedig itt ismerkedhetnek meg…

A Ford új Fiesta alapú crossovere hamarosan az utakon hívja fel magára a figyelmet, de azt kevesen tudják, hogy negyven évvel ezelőtt a Fiesta Tuareg már letette névjegyét. Akkor a torinoi Ghia műhely és a dearborni Ford Formatervezési Központ szakemberei gondoltak egy merészet, és alkottak egy különlegességet.

A tervezők a kocsi eredeti, 1117 köbcentiméteres motorját és négyfokozatú manuális sebességváltóját is megtartották, és bár az autó nem volt négykerékhajtású, a kerekekre 26 colos Goodyear Terra terepgumikat szereltek, amelyek 7J acél keréktárcsákon feszültek – így a Tuareg hasmagassága látványosan nagyobb lett. A motorháztetőt szellőzőnyílások szabdalták, a tetőre nagy teherbírású sínek és halogén spotlámpák kerültek, az autó orr-részét pedig látványos légterelő varázsolta markánssá.

Nem módosították a padlólemezt, ám a tetőt hátrafelé meghosszabbítva stílusos és kompakt háromajtós kombit alkottak, aminek hosszúsága 373, szélessége 166, magassága pedig 150 centiméter volt. A normál Fiesta S modellhez képest a Tuareg 17 cm-rel lett hosszabb, 9-el szélesebb és 19-el magasabb.

Látszatra az egykori Fiesta terep változata, akár holdjárműnek is alkalmas lett volna, de csak a sivatag meghódítására szánták. A nyáron debütáló Active gyaníthatóan más vonalvezetésű lesz, és minden bizonnyal jó „géneket” örököl majd a Tuaregtől…