Erősödik az Opel pozíciója

Sikeres évet zárt tavaly az egyik legnépszerűbb hazai márka az Opel, amely annak is köszönhető, hogy az elmúlt időszakban szinte a teljes modellpalettáját felfrissítette. Erre az esztendőre még nagyobb piaci részesedést vár a cég, amely 13 200 darab új autó eladását tervezi a magyar piacon.

Természetesen elégedettek a 11 486 darab új autó értékesítésével, amely, amely 9 százalékkal haladta meg a 2016-os eredményeket, és 8,4 százalékos részesedéssel járt. Koncz Gábora a magyarországi vezérképviselet ügyvezető igazgatója jelentős növekedési lehetőséget lát a magánügyfeles vásárlásokban. Az itthoni eladásoknál 23,2 százalékos volt a növekedés, eközben az Opelnél a magyarországi újautó-értékesítések elérték a 36 százalékot. Elismerésre méltó ez azért is, mert az Opel Magyarország továbbra sem támogatja a reexportot, azt a gyakorlatot, amikor  az új járművet belföldön forgalomba helyezik, majd három hónapon belül ki is vonják, és külföldre szállítják. A tavaly itthon eladott, 136 206 kocsi 12,3 százaléka, vagyis 16 751 darab került ki az országból.

Az Astra továbbra is a legkelendőbb, az Astra J-re alapuló szedán eladásai meghaladták a 4250-et. A Corsa 1850-es eladást produkált, a gyorsan növekvő SUV szegmensben a Mokka X szerepelt a legjobban (1287 darab), az év második felében érkezett Crossland X és a Grandland X igazán mostantól mutathatja meg, hogy mire is képes a piacon. A Crossland X Enjoy felszereltsége nemcsak a négymillió alatti induló ár a miatt lehet sikeres, hanem azért is, mert az NCAP hivatalos töréstesztjein a Crossland X lett a kategória legjobbja. Az Insignia fokozatosan belelendül, decemberben már a szegmens második legtöbb eladását produkálta.

Ebben az esztendőben sem lassít az Opel. Tavasszal mutatkozik be a Combo Life, azaz a már PSA-alapokra épülő új modell. Már rendelhető az Insignia GSi a top benzines és dízel motorokkal, szintén tavaszi újdonság a Grandland X kétliteres, 177 lovas dízel motoros variánsa nyolcsebességes automata váltóval. Az év további részében is érkezik még néhány Opel újdonság, többek között a Combo haszonjármű változata.

„Az új anyavállalat, a PSA hitvallásával összhangba, az Opelnél is a legfontosabb szempont a jó teljesítmény” – mondta Koncz Gábor.  – Magyarországon továbbra is a legnépszerűbb autómárka az Opel, átlépve immár a félmilliós álomhatárt. Minden eddiginél szélesebb és fiatalabb modellpalettával az a célunk, hogy 2018-ban is megőrizzük, illetve a lehetőségekhez képest, erősítsük is pozícióinkat.”