Elegáns külső, sportos motorok

A 88. Genfi Nemzetközi Autószalonon a 2018-as Mazda6,  a Vision Coupe  és KAI Concept tanulmányautókban gyönyörködhetett a közönség. És megjelent a Mazda forradalmi újdonsága, a Skyactiv -X,  a következő generációs benzinmotor is.

 

Alig változott a külseje a márka zászlóshajójának. Továbbra is elegáns és vonzó a Mazda6-os.  Szinte teljesen megújult beltér,  finomodott a műszerfal stílusa, az ajtó panel és a szellőző rostélyok elhelyezése pedig harmonikusabb lett. A hátsó központi kartámasz alatti, újonnan kialakított tárolórekeszben két USB csatlakozó kapott helyet, amelyekből a hátsó utasok közvetlenül tölthetik telefonjukat, vagy hanghordozójukat. Javult az erőforrások teljesítménye, menetdinamikájuk élvezetesebb élményt nyújt a nagyobb teljesítményű Skyactiv motorokkal. Sportosabb hangulatot sugall, hogy a kipufogók közelebb kerültek a karosszéri két széléhez, és változott a végcsövek átmérője is. Javult a motorok nyomatéka  az alacsonyabb fordulatszám-tartományokban, ugyanakkor csökkent  a 2,5 literes benzines, és a 2,2-es dízel Skyactiv motorok fogyasztása.  A dugattyúk különleges tojás-formát kaptak, új, gyors reakciójú többfuratos piezo-injektorokkal, amelyek emelik a motor működésének hatásfokát, így az átlagfogyasztás 4,4 és 5,4 liter között mozog száz kilométeren, vezetési stílustól függően.

A Mazda Vision Coupet már bemutattuk az AF olvasóinak. (A Mazdáé a legszebb tanulmányautó, 2018. 02 05).  Hogy mennyire jól sikerült, bizonyítja, hogy a szakzsűri a jók között a legjobbnak választotta. Egyszerű, minden felesleges elemet nélkülöz, a karosszéria megalkotására különösen sok időt fordítottak a tervezők.

 

Szintén sikerre számíthat a Mazda másik koncepció autója KAI, ami japánul úttörőt jelent. Lényegében meghatározza a márka elképzelését a jövő kompakt sport autójáról. Mind ezt átütő technológiai/műszaki háttérrel megvalósítva és ötvözve a KODO formai filozófiával különleges kapcsolatot teremtve az autó és vezetője között. Ehhez, a KAI Concept a Mazda új generációs motorját, az innovatív gyertyavezérelt kompresszió gyújtású (SPCCI) Skyactiv -X erőforrást kapta. A Skyactiv -X a világ első olyan sorozatgyártású benzinmotorjaként kerülhet piacra, amely sűrítéses gyújtást alkalmaz. Az új motor 20-30 százalékkal, kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást kínál az elődöknél, és lényegesen nagyobb forgatónyomatékot ad le.