Egyeduralkodó…

Valamit tudnak Stuttgartban. Legalább is ezt igazolja, az az összhatás, hangulat, amely a Mercedesekre illik, jellemző. Kicsit pontosítva, elegancia, dinamika, kényelem, és e mellett kellő látványosság, vagy inkább kisugárzás, amely felkelti a modellek iránti érdeklődést.

Örültünk is, amikor az E-osztály 400-as coupéjával tölthettünk néhány napot.

Azt már az első méterek után megállapítottuk, szeretni való, kellemes modell, és e mellett kellően energikus, hiszen 333 lóerős, hat hengeres aggregát dübörög a motortérben. Az persze, hogy dübörög, enyhe túlzás, hiszen a nagy teljesítmény és lökettérfogat ellenére, meglehetősen csendesen teszi a dolgát a benzines, prémium kategóriás autó.

Az E-Coupé egy igazi jelenség. A Mercedes tervezőitől megszokott lágy formák, finom ívek, jól időzített domborulatok, elnyúló tetőív, tiszteletet parancsoló külső. Külön figyelmet érdemelnek a menetfények, a keret nélküli oldal ablakok, kis túlzással akár egy jachton is érezhetnénk magunkat, már csak az okán is, ahogy az E-Coupé suhan. Semmi kilengés, semmi bizonytalanságra utaló jel. Az összekrékhajtás, a kiválóan hangolt futómű, a precíz felfüggesztés kellő tekintélyt sugározva manőverezi a nagy karosszériát, a legvadabb budapesti utakon is.

Az utastérről nem lehet nem felsőfokon beszélni, hiszen ha minden apró részletet taglalnánk, amely a vezető, vagy az utasok komfortját, kényelmét szolgálják, csak nagyon sok karakter lenne csak elegendő. Röviden csak annyit, hogy a beltér hangulata magával ragadó. A kék és vajszínű bőr kombinációja, a világos fával borított műszerfal megadja a kellő áhítatot ahhoz, hogy milyen autó volánja mögött ülünk is. És persze itt is találkozunk jelentős technikai bravúrokkal. A COMAND rendszert háromféleképpen is kezelhetjük: a kormányon lévő érintőgombbal, a középső konzolon található tekerőkapcsolóval és az a felett elhelyezkedő érintőpaddal, így minden igényt kielégít a digitális információ áradat. Vezetéstámogató és biztonsági extrákból sincs hiány, ha kedvünk úgy diktálja, akár önvezető is lehet. Az ülések kényelmesek, tökéletes oldaltartással, elegendő a fej- és lábtér, a 425 literes csomagtérben pedig sok minden elfér.

Nem marad el a fentiektől a vezetési élmény sem, hiszen a három literes 333 lóerős V6-os turbós benzinmotor varázslatokra is képes. A kilencfokozatú automataváltó észrevétlenül teszi a dolgát, és a 480 Nm-es nyomaték jól tetten érhető, ha éppen kicsit erősebben odalépünk a gázpedálnak. Kedvünk, vérmérsékletünk szerint három stílus – ECO, Sport, és Sport+  – között válogathatunk, és az 5,2 másodperces százas sprint maga az élményfürdő. Nem véletlen, hogy az E-Coupé  szinte egyeduralkodó a piacon, és rajongótábora is egyre nő.  Olyan autó, amelyből valósággal árad az a különleges hangulat, amely csak a Mercikre jellemző, amelyet jól kiegészít az a biztonsági arzenál, amely a bennülőket védi. Azt azért jó tudni, hogy akármi történik is az úton, van esély a 333 paci megfékezésére, irányítására, a bástyaszerű védelemre.

Ha megy vagy áll, az E- Coupé pompásan mutat, akár egy szobor. Mert az E-osztály még a Mercedesnél is külön fogalom. A formaterv olyan, mint a legtöbb Mercié, mégis teljesen más. És ettől olyan szerethető…

 

 

 

Fotók: Török Levente

 

Mercedes E400 4Amatic Coupé

Motor: benzines, turbó, 6/24

Hengerűrtartalom: 2996 cm3

Teljesítmény (LE): 333/5250-6000/min

Nyomaték (Nm): 480/1600-4000/ min

Méretek (hossz., szél., mag.): 4826/1609/1430 mm

Csomagtér: 425 l

Gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra: 5.5 s

Legnagyobb sebesség: 250 km/h

Vegyes fogyasztás: 11,5  l/100km

Ár: 25 939 750 Ft