A rali Eb-n indul a Herczig-Ferencz páros. Az álom kapujában…

Hosszú évtizedek óta először idén ismét teljes szezont teljesít a rali Európa-bajnokság (ERC) legmagasabb kategóriájában egy magyar kettős. Herczig Norbert és navigátora, Ferencz Ramón a MOL Racing Team színeiben állnak majd rajthoz a sorozat futamain.

Húsz év versenyzés után, élete egyik álma vált valóra a négyszeres magyar bajnok pilótának. Herczig Norbert az első, aki Frejánsz Attila óta a király kategóriában méreti meg tudását, ráadásul a teljes szezonban ott lesz a rajtnál. A népszerű ralis továbbra is Skoda Fabia R5-össel indul majd, az olajipari vállalat pedig nemcsak szponzorként, hanem üzemanyag-beszállítóként is támogatja, hiszen az ERC-futamokon a nemzetközi szabványoknak megfelelő új fejlesztésű magyar üzemanyag hajtja majd a Fabia motorját.

Húsz év versenyzés után, élete egyik álma vált valóra a négyszeres magyar bajnok pilótának. Herczig Norbert az első, aki Frejánsz Attila óta a király kategóriában méreti meg tudását, ráadásul a teljes szezonban ott lesz a rajtnál. A népszerű ralis továbbra is Skoda Fabia R5-össel indul majd, az olajipari vállalat pedig nemcsak szponzorként, hanem üzemanyag-beszállítóként is támogatja, hiszen az ERC-futamokon a nemzetközi szabványoknak megfelelő új fejlesztésű magyar üzemanyag hajtja majd a Fabia motorját.

Húsz év versenyzés után, élete egyik álma vált valóra a négyszeres magyar bajnok pilótának. Herczig Norbert az első, aki Frejánsz Attila óta a király kategóriában méreti meg tudását, ráadásul a teljes szezonban ott lesz a rajtnál. A népszerű ralis továbbra is Skoda Fabia R5-össel indul majd, az olajipari vállalat pedig nemcsak szponzorként, hanem üzemanyag-beszállítóként is támogatja, hiszen az ERC-futamokon a nemzetközi szabványoknak megfelelő új fejlesztésű magyar üzemanyag hajtja majd a Fabia motorját.

„Az elmúlt években érett meg bennem a gondolat, hogy szívesen kipróbálnám magam egy nemzetközi sorozatban. Mostanra állt össze a támogatói háttér és lett elég rutinunk” – mondta Herczig Norbert, aki tavaly is megnyerte az ob-t, akkor még Igor Bacigallal. „A célokat illetően óvatosságra intünk mindenkit, de legfőképp saját magunkat, és el kell fogadnunk, hogy esetleg nem jönnek úgy az eredmények, ahogy a magyar bajnokságban. A reális cél az, hogy fejezzük be a futamokat, szerezzünk kellő tapasztalatot, és illeszkedjünk be, alkalmazkodjunk ehhez a színvonalhoz.  Természetesen ez nem azt jelenti, hogy eleve lemondunk a jó szereplésről.”Mivel kevés a nemzetközi tapasztalatuk, ezért elsődleges céljuk a pályák megismerése lesz, de természetesen a minél jobb eredmény is fontos.

„Az ob-futamokon általában 150-160 kilométer a táv, az ERC-ben 50-60-70 kilométerrel is hosszabb egy szakasz. Először hozzá kell szoknunk a miliőhöz, a körülményekhez.  A tesztekkel, mindennel együtt bő két, két és fél hónapot leszünk úton. Mindketten csináltunk magunkról fotót a családnak, és ezt kitesszük a konyhaszekrényre. Célom, hogy egyszer Ferjánsz Attilát utolérjük, hiszen az ő Eb bronzérme az eddigi legnagyobb siker a magyar raliban. Új navigátorom, tizennyolc éve versenyez, több gyors pilótának is diktálta már az itinert, meg van a kellő tapasztalata a jó szerepléshez. Biztos vagyok benne, nagyon gyorsan egy hullámhosszra kerülünk. Köztudott, mindig a „szegény” navigátornak kell alkalmazkodnia a pilótához. Ramónnál ezzel nem lesz baj.”

Az első teszt február végén lesz. Ferencz Ramón szerint, szakmailag nagy kihívás előtt állnak, és lépésről lépésre szeretnének fejlődni. A rali Eb-sorozat nyolc versenyből áll, az elsőt március 22-24-én rendezik az Azori-szigeteken.

 

ERC VERSENYNAPTÁR

Azores Airlines Rallye » 2018.03.22 – 24
Rally Islas Canarias » 2018.05.03 – 05
Acropolis Rally » 2018.06.01 – 03
Cyprus Rally » 2018.06.15 – 17
Rally Di Roma Capitale » 2018.07.20 – 22
Barum Czech Rally Zlín » 2018.08.24 – 26
Rally Poland » 2018.09.21 – 23
Rally Liepāja » 2018.10.12 – 14