A jövő sztárjai

Különleges esemény volt a Lexus budai szalonjában. Az egyébként is luxus hangulatú és megjelenésű bemutatóteremben, két újdonság hívta fel magára a figyelmet. A Lexus ES és UX szemet gyönyörködtető megjelenése, nem véletlenül vívta ki a jelenlévők elismerését.

Hetedik generációs Lexus ES-t  a szerencsésebbek áprilisban már láthatták a pekingi autószalonon, ám most testközelből is megcsodálhattuk ezt a népszerű modellt. Az új ES immár a hetedik generáció a modell történetében, és minden eddiginél tágasabb, csendesebb és biztonságosabb lett. A külseje dinamikus, fiatalos és mégis kellően elegáns is. Az új ES  hosszabb, alacsonyabb és szélesebb lett, így még mutatósabb, kupésabb a megjelenése. Nőtt a tengelytávolság is, a kerekek közelebb kerültek a sarkokhoz, ami jót tett az autó arculatának is.

Akik úgy döntenek, hogy a közeljövőben ES-t vásárolnak, azok 12 külső fényezési árnyalat és szín közül választhatnak.  Újdonság a Jég-ekrü és az Olívazöld karosszéria. Kezdetben egyféle hajtáslánccal készül, amelyhez 2.0 literes benzines erőforrás társul. Ugyanez adja az alapját a hibrid változatnak, amely önmagát tölti, valamint rendkívül csekély üzemanyag-fogyasztás, és minimális károsanyag-kibocsátás mellett 218 lóerős teljesítmény leadására is képes.

Ahogy azt már megszoktuk a lexusoktól, az ES is magas alapfelszereltséggel, és összesen 8 felszereltségi szinttel érhető majd el. Az ínyenceknek és a sportos stílust kedvelőknek  most is lesz F SPORT változat is, aktív biztonsági rendszerrel és vezetéstámogató technológiákat tartalmazó Lexus Safety System +  csomag második generációjával. Az F Sport  arról is felismerhető, hogy a hűtőmaszk fekete színű, keresztirányú mintázatot kapott, továbbá jellegzetes hátsó légterelővel és emblémákkal látták el. Ez a változat Viharkék és F Fehér színben is rendelhető lesz. A beltérben digitális műszeregység mellett egy 12,3 colos multimédia kijelző segíti a vezető információ igényét. Az utastér is méltó a megszokott eleganciához, telt krémszínben, feketében és topáz barnában pompáznak az ülések és a kárpit is.

A Lexus a hagyományos városi crossoverek között, az UX-el képviselteti magát. A márka palettáján mindenki megtalálja magának a kedvére és méret igényének megfelelő városi terepjárót. Az UX a legkisebb, az NX a középső, és az RX a legnagyobb. Külseje kicsit emlékeztet, a Toyota C-RV-re ami családon belül megengedett, de az autó ettől függetlenül igazi egyéniség. Az UX 200 motorterében egy 2.0 literes benzinmotor dolgozik, amihez új fejlesztésű Direct Shift fokozatmentes sebességváltó csatlakozik. A hibrid változat 250h-ban ugyan ez a benzinmotor dolgozik, egy negyedik generációs hibrid hajtáslánccal, így takarékosabb és erőteljesebb lett.

Alapmodellt választók is jól járnak a Lexus Safety System + csomaggal, amely a gyalogosészlelővel kiegészített ütközés előtti biztonsági rendszert, a sávtartó és sávkövető asszisztenst, az adaptív távfény-vezérlést és az adaptív tempomatot is tartalmaz. Belül a középső műszeregység letisztult és nagyméretű, a beltér kényelmes, tágas, amelyet jól tölt meg a Mark Levinson® Premium Surround kiváló hangrendszere.

A két Lexus újdonsága  januártól lesz elérhető a hazai piacon,  az ES kedvezményes induló ára 12 340 MFt., az F-Sport változat pedig 14 260 MFt-ért rendelhető meg. Az UX induló ára még ismeretlen. Az érdeklődésből, és az előjegyzésekből nem nehéz megjósolni a két modell elkövetkezendő sikerét.