Amerikából rajtol az új Honda CR-V

Csaknem 20 éve, hogy a Honda bemutatta első saját tervezésű SUV-ját. Tartva a négyéves modellciklust, jövőre érkezik a CR-V ötödik generációja, melynek premierjét Detroitban tartották. A helyszín nem véletlen, a kompakt szabadidőautó – szinte töretlen növekedéssel – folyamatosan a kategória legkelendőbbje az amerikai piacon. Eddig csaknem négymilliót adtak el, ebből csak tavaly 345 ezret, így nem meglepő, hogy új széria gyártásába újabb üzemet vonnak be.

2016-10-13_honda_cr-v_2

A fenti sikerek miatt szinte természetes, hogy a teljesen újratervezett CR-V karakterében erősen emlékeztet elődjére. Különösen az arányok, a sziluett, az oldalablakok, és az alsó műanyag burkolat hasonló. A barátságosból agresszívra váltott Honda stílus miatt persze mások a részletek. Változott a LED-es fényszórók és az adaptív lamellaállítású hűtőmaszk kialakítása, az élre vasalt hátsón új helyre került a rendszám, a zárófények lényegi része a lábmozdulattal nyitható motoros raktérajtóra került. A tágasabb utastérben a hátsó lábtér 53 mm-t nőtt, a vékonyabb A-oszlop révén jobb a kilátás, a minőségibb anyagokból az alaposan korszerűsített műszerfalra is jutott.

2016-10-13_honda_cr-v_3

A markánsabban formált kerékjáratokban 17 vagy 18-as kerekek forognak, nőtt a hasmagasság, a tengelytáv 4 cm-rel nagyobb. A csökkentett ellenállású lökésgátlókkal szerelt futómű a két- és négykerék-hajtású modelleknél is azonos, elöl MacPherson, hátul többlengőkaros rendszerű. Kéttagú motorpalettáján a modell történetében elsőként turbós erőforrás is megjelenik, Az új Civicből ismert 1.5 literes (190 LE), közvetlen befecskendezéses, soros négyhengeres mellett Amerikában továbbra is elérhető marad a 2.4 literes i-VTEC egység. Mindkét blokkhoz fokozatmentes automata váltó jár. A szűk egy év múlva érkező európai kivitelbe a nagy benzines helyett dízelmotor és kézi kapcsolású váltó kerül.

2016-10-13_honda_cr-v_4