Japános vonásokkal jön az új Suzuki Ignis

Csaknem tíz éves szendergés után igazi egyéniségként éled ujjá az idehaza közkedvelt Ignis. A világmodellnek szánt crossover tengelytávja (2435 mm) és külső méretei (3700×1690×1595 mm) csupán centikben különböznek az elődétől, ám a teljesen új padlómezen a motortérnek kevesebb, az utas- és csomagtérnek több hely jutott. Mokány stílusa újszerű és letisztult, a kellemes alapformára tett japánosan játékos részletek összessége markáns egyediséget kölcsönöz. Orr- és farkialakítása, főként a LED-es lámpák és a C-oszlop környéke a Cervora emlékeztet, míg sötét ablaksávja a Swiftre hajaz.

2016-10-08_suzuki_ignis_d

Fiatalosan formált utastere a külső lekerekített szögletességét követi, elszakad a korábbi közhelyes stílustól. Ez különösen narancs- vagy titánszínű betétekkel feldobott, kéttónusú műszerfalnál látványos, ahol az óracsoport és a középkonzol kapcsolóblokkja még jobban érvényesül, csupán a kormány követi a régi iskolát. A magas üléshelyzet miatt a kilátás jó, a be- és kiszállás könnyű. Hátsó ülése középen osztott, rögzítve 3, elcsúsztatva 2 személyes. Csomagtere 267 literes, ami támladöntésével 500, tetőig pakolva legfeljebb 1100 literig bővíthető.

2016-10-08_suzuki_ignis_g

Egyetlen motorja 1.2 literes, 4-hengeres, 16-szelepes (88 LE, 120 Nm) és Li-ion akkus SHVS enyhe hibridrendszerrel is elérhető. Váltója ötös kézi, vagy abból kialakított automatizált lehet, ami csak a fronthajtású alapmodellhez rendelhető. A folyadékos tengelykapcsolót használó Allgrip összkerékhajtásnál az új fejlesztésű MacPherson futómű helyett 3 pontos merev tengelyt alkalmaznak. A 15 vagy 16 colos kerekeken guruló, 810-885 kiló önsúlyú Ignis össztömege 1330 kg, hasmagassága 180 mm. Gyorsulása átlagosan 12 mp, végsebessége legfeljebb 170 km/h, fogyasztása hajtáslánctól függően átlagosan 4,3-5,0 liter.

2016-10-08_suzuki_ignis_e

Felszereltsége menetstabilizálót, oldal- és függönylégzsákokat, valamint útburkolati jeleket és a felbukkanó objektumokat észlelő és megkülönböztető kettős kamerát is tartalmaz. E rendszer segíti az 5 km/h fölött aktív fékasszisztens, a 60 km/h fölött a sávelhagyásra figyelmeztető és a sávtartó automatika működését is.