Nevet és formát ad a jövőnek a Lexus UX

Párizsi tanulmányával európai crossover kínálatának háromtagúvá bővítését vetíti elő a Lexus. Az NX-nél egy kategóriával kisebb (4400×1900×1520 mm), de közel azonos tengelytávú (2640 mm) UX a dél-francia ED2 stúdió kreálmánya. Karosszériája a konkurenciához képest extravagáns, de Lexus mércével a meglévő stíluselemek térbeli evolúciója, a radikális részletek felerősítése. A gumiabronccsal formai egységet alkotó 21 hüvelykes kerekek csak mérsékelten emelik magasba szögletes sárvédőkkel megvadított, egyébként rafináltan áramló felületekbe csomagolt kupészerű kocsitestet.

2016-10-07_lexus_ux_e

Rafinált húzás, hogy ma a divatos hátsó lebegést imitáló tetőkkel szemben az UX esetében épp fordított a helyzet. A masszív C-oszlopból előrenyújtózó tetőlemezt éppen csak megtámasztják az alumíniumból és polikarbonátból szerkesztett filigrán A-oszlopok, ezzel meglőzve a SUV-knál tapasztalt bunkerszerű érzést.

2016-10-07_lexus_ux_c

Ugyanez az erőtani és érzelmi felosztás tapasztalható az egymással szemben nyíló ajtókkal feltáruló utastérben is. A keretre veszített szalagokból álló első ülések és a lemezes kialakítású, vezetőt körbeölelő alacsony műszerfal dinamikus hatású, míg a jóval zártabb hátsó traktus biztonságot és nyugalmat sugároz. Az összkép egy kívül szabályos, belül összetett formákból álló ametisztkristályhoz hasonló.

2016-10-07_lexus_ux_h

Műszerfalának különlegessége a háromdimenziós kijelzők alkalmazása, melyek hologramtechnikával a valós helyzetüknél jóval nagyobb mélységérzetet kölcsönöznek a grafikának. Hasonló a középkonzol is, ahol itt a metszett kristályforma burkolat alá a gombokat kiváltó érintésérzékeny réteget illesztettek. A többi megoldás, mint az elektrokromatikus üvegekkel és kamerás visszapillantók, már jóval hétköznapibbak.

2016-10-07_lexus_ux_f