Identitást vált a Peugeot 5008

A sikeres termékek legfőbb ismérve, hogy nem követik, hanem alakítják a piacot. Még azon az áron is, ha nem éppen felelnek meg a céloknak, de legalább legyenek kívánatosak. Nos, az egyterűek piacán a provokatív és eredményes Citroën mögött az evolúciós szövevényében gyakran bóklászó Peugeot csak nemrég jutott el napjaink univerzális válaszához. Ez pedig nem más, mint a SUV!

peugeot_5008_2

Mostanra vált ugyanis abszolút okafogyottá a 5008 létezése. A ’90-es évek négymárkás olasz-francia összeborulásából született Eurovan generációk olyannyira beivódtak a Peugeot tervezők személetébe, hogy az időközben fogant kisebb modellek leginkább a szülői nyomás alatt folyamatos önértékelési problémákkal viaskodó gyerekhez hasonlíthatók. Egyik sem mert igazán az lenni, aki szeretett volna. Igazán jó példája ennek a semmilyenre sikeredett 3008, melynek nyáron elkészült új generációja felér egy pszichikai kvantumugrással. Ehhez képest az 5008 esete a személyiségcsere tökéletes példája.

peugeot_5008_3

A recept jól ismert. Kell egy hétköznapi, alsó-középkategóriás, arasznyit megtoldott és megemelt padlólemez, rajta egy tagoltabb, markánsabb és magasabb karosszériával. Máris kész az univerzális építőkészletet meghazudtolóan látványos SUV. A 105 mm-rel megnyújtott tengelytávú EMP2 padlólemezre épített új 5008 magassága változatlan, ám hossza és szélessége is 11 cm-t nőtt, amire a koncepcióváltással járó eltérő másféle térformálás miatt szükség is volt. A lapos, széles és hosszú üregre emlékeztető, alacsony ablakokon át megvilágított utastér összességében tágasabb lett, különösen a hátsó traktusban. Az alaphelyzetben 101 literrel nagyobb (780 l), és ötüléses felállásban 1060 literig növelhető raktér két pótülést kapott.

peugeot_5008_4

Szerencsére megmaradt az egyterű előd praktikuma, mint az egyenként kiszerelhető ülések variálhatósága, és a kisebb-nagyobb tárgyak is könnyen megtalálják a helyüket. A külső idomaihoz – szerkezetileg is – igazodva teljesen új az egyszerűbb, ám jobban megmozgatott, a téret hosszában is belakó műszerfal, központban a már megszokott kisebb, enyhén szögletesbe hajló volánnal. Az identitásváltással általános minőségjavulás is jár, jobb anyagok, pontosabb összeszerelés, és gazdagabb alapfelszereltség.

peugeot_5008_5

Erőforrások tekintetében kevés a változás, a finomhangoláson és korszerűsítésen átesett benzines PureTech és dízel BlueHDi blokkok eddig is kedvező fogyasztása és légszennyezése, ha csak kismértékben is, de tovább csökkent. A háromhengeres 1.2 literes turbós benzines hatos kézi, vagy automatával is rendelhető, míg 1.6-os csak az utóbbi párosítható. Dízelfronton a nagyobb választék miatt több a kombinációs lehetőség. A gyengébbre hangolt 1.6 és 2.0 literes motorokhoz csak kézi, a GT változatba kerülő legerősebbhez csak automata váltó jár, egyedül az izmosabb 1.6-osnál adott a választás lehetősége.

1.2 PureTech 130 (CO2: 115/117 g/km) – hatfokozatú kézi
1.2 PureTech 130 (CO2: 120 g/km) – hatfokozatú automata
1.6 PureTech 165 (CO2: 133 g/km) – hatfokozatú automata

1.6 BlueHDi 100 (CO2: 106 g/km) – ötfokozatú kézi
1.6 BlueHDi 120 (CO2: 105/108 g/km) – hatfokozatú kézi
1.6 BlueHDi 120 (CO2: 112 g/km) – hatfokozatú automata
2.0 BlueHDi 150 (CO2: 118 g/km) – hatfokozatú kézi
2.0 BlueHDi 180 (CO2: 124 g/km) – hatfokozatú automata

Noha a terepjárós forma szinte sugallja az összkerékhajtás lehetőségét, az új 5008 csak elöl hajt. Az egyetlen földúton is hasznos felszerelés a különböző típusú útminőséghez állítható, lejtmenetvezérlőt is tartalmazó Advanced Grip Control rendszer, amely az első kerekek hirtelen tapadásvesztésénél lép közbe és biztosítja a folyamatos haladást.

peugeot_5008_7