Máris megvadult az új Civic

Alig, hogy elkészült az új Civic európai változata, a Honda máris megmutatta, hogyan fest majd a szűk egy év múlva piacra kerülő Type R. A ’80-as és ’90-es évek laposabb arányaihoz közelítő, az 2000-es évek egyterűs, majd űrhajós stílusát lassacskán levetkőző tizedik Civic generáció adta magát egy igazán ütős csúcsváltozat kifejlesztésére.

honda_civic_type_r_4

Műszaki adatok híján elsősorban formai szempontból érdekes a szálcsiszolt alumínumra emlékeztető fényezésű, aerodinamikailag is kedvező, lapos és széles karosszériájú prototípus. A karbon splitteres lökhárítóba vágott, rombuszrácsozatú beömlők, a füstszínű műanyag mögötti LED-es fényszórók és az osztott hűtőrácsra ereszkedő gépházfedél révén az orr kialakítása egészen bestiális.

honda_civic_type_r_2

Oldalról már valamivel árnyaltabb a látvány. A széles peremű kerékjáratokban forgó, 245 mm széles abroncsokkal szerelt, egyedi tervezésű, 20 colos, lakkfekete alufelnik, valamint a vaskos küszöb csak mérsékelten képes dinamizálni a karosszéria egybefüggő felületeit.

honda_civic_type_r_3

Hátul ismét elszabadul a pokol. A hatalmas, összetett szárny és a vörösen izzó lámpák rakétára emlékeztetnek, a széles és magas lökhárító oldalsó betétjei az elsőkhöz hasonlóan tömörek. A karbonszálas diffúzor közepéből meredő tripla kipufogócsonkok nem csak díszek, ténylegesen részt vesznek az égéstermék elvezetésében.

honda_civic_type_r_6