Év végén visszavonul a WTCC rekordere

Több, mint 30 éves versenyzői karrierjének lezárásaként a WTCC szezon utolsó futamának leintésével szögre akasztja overallját az elzászi klasszis, Yvan Muller (47). A francia motorsport egyik legnagyobb alakja gokartosként kezdte, 1985-ben világbajnoki második, 1986-ban Európa-bajnok lett. Nyolc formaautós évében szerepelt a Forma Renault, a francia F3, a Formula 3000 és a brit F2 szériákban, amit 1992-ben meg is nyert. Formula 1-es lehetőség híján érdeklődése túraautók felé fordult.

yvan_muller_2016-09-22c

2013-as világbajnokként további címek reményében szerződött a nagy potenciált mutató Citroënhez.

Első túraautós idényét a 1994-es a francia bajnokságban futotta, rá egy évre elsőként zárta az összesítést. Számtalanszor állt rajthoz fordult meg az olasz Superturismo, a német Super Tourenwagen és az ausztrál V8 Supercars futamain, de leginkább az igen nívós BTTC-ben találta meg számításait, ahol a nyolc idényéből csupán a 2003-ast sikerült megnyernie, a Vauxhall színeiben. Tehetségét más szakágakban is kamatoztatta. Rekordnak számító 48 diadallal tízszer hódítottal el a jégen rendezett Adros Trophy-t, többször győzött a Chamonix 24 órás versenyein, kétszer állt rajthoz a Le Mans 24 óráson és a Dakar ralin, de a WRC-ben is tiszteletét tette.

yvan_muller_2016-09-22b

Citroënes debütálásakor még első számú pilótaként kezdte az évet, ám az argentin López hamar megmutatta, hogy kisebb részsikerek ellenére meg kell elégednie dobogóval.

Egy év késéssel, 2006-ban csatlakozott a WTCC mezőnyéhez és itt érte el pályafutása legnagyobb sikereit. Négy világbajnoki címéből egyet Seat (1998), hármat Chevrolet (2010, 2011, 2013) versenygépeket terelve zsebelt be, az utolsót privát csapat tagjaként. Ennek köszönhetően már júliusban csatlakozhatott a Citroën Racinghez, így pályafutása során elsőként szerződött egy francia márka alakulatához. Kezdetektől segítette a csapat szervezését és Citroën C-Elysée WTCC fejlesztését, tapasztalatait az elmúlt évek eredményei is igazolják. Noha újabb címet nem szerzett, kiemelkedő mutatóival (29 rajtelsőség, 48 győzelem, 125 dobogós helyezés, 38 legjobb kör, 244 futamon 2826 pont) szinte az összes fennálló rekordot ő tartja. Citroënes éveiben mindkétszer bajnoki másodikként zárt, és ennél idén sem adná alább. Jelenleg pontazonossággal áll a bajnokság második helyén.

yvan_muller_2016-09-22d

Yvan Muller és Yves Matton a Citroën Racing első WTCC konstruktőri címének évében

Yvan Muller: „Nem gondolom, hogy egy karrier vége életkor kérdése lenne. Inkább a kedvről és a motivációról van szó. A tesztek, a szimulátoros edzések, a fizikai felkészülés és a versenyek közötti utazások a hivatásos versenyzőktől erős személyes elhivatottságot igényelnek, ami számomra már nehezen vállalható. Az életemnek egy olyan szakaszát élem, amelyben mással szeretnék foglalkozni és örülök, hogy ezt meg is tehetem a FIA WTCC-ben eltöltött tizenegy szezon után. Kiváló emberi kapcsolatokra is szert tettem, a versenyzést és a szakmát szenvedélyesen szerető emberekkel találkozhattam. Az autóversenyzés annyira a mindennapjaim része már, hogy nehezen tudom elképzelni, hogy teljesen felhagyjak vele. Több időt tudok majd a szánni a családomra és csapatom, az Yvan Muller Racing fejlesztésére is. Most a szezon végéig azonban minden erőmmel azon leszek, hogy a csapatom elérhesse céljait!”

Yves Matton, a Citroën Racing igazgatója: „Az egész Citroën Racing csapat büszke arra, hogy Yvan Mullerrel dolgozhatott. Akárhányszor belefogunk egy versenyprogramba, mindig a legjobb pilótákat keressük. Ezért is javasoltuk Yvan-nak, hogy csatlakozzon hozzánk, már akkor, amikor beszálltunk a FIA WTCC-be. Sosem felejtjük el mindazt, amit ő adott nekünk. Mi a raliból jöttük és rengeteget kellett tanulnunk. Ő sosem habozott átadni tudását a csapatnak. Egy igazi versenyzőt ismertünk meg benne és egy igazi gentlemant, aki mindig a Citroën érdekeit helyezte előtérbe. Nem emelhetünk kifogást az ellen, hogy Yvan úgy döntött, 3 velünk töltött szezon után kiszáll, bár ott van még benne a potenciál, hogy pole pozíciókat, győzelmeket és bajnoki címeket szerezzen. Mindig is a Citroën Racing család tagja lesz, és baráti figyelemmel fogjuk követni további karrierjét.”