Új WRC fegyvert villantott a Citroën

Újraosztja a motorsportban forgatott lapjait a Citroën. A rövid túraautós kitérőt követően visszatér legnagyobb sikerei színhelyére, ismét a rali kapja a főszerepet.

Három egyéni és borítékolhatóan ugyanennyi konstruktőri világbajnoki címmel a zsebében a Citroën, mint hivatalos gyári csapat elégedetten száll ki ez év végén a WTCC-ből. Az autók viszont maradnak, igaz privát csapatoknál, akik bíznak az eddig lehengerlő műszaki fölény megmaradásában, és minden bizonnyal az alkalmankénti gyári segítségében is. A Citroën pályaautós sikere nem titkoltan a raliból átvett szakembereknek köszönhető, akik hamarosan teljes gárdával és teljes mellszélességgel visszatérhetnek korábbi területükre. A franciák ugyanis már négy éve nyeretlenek a rali világbajnokság végelszámolásában, az idei szezont is már csak félgőzzel teljesítik. Ez pedig a Loeb-éra ismeretében már egyre kényelmetlenebb…

cl-16094004

Az időzítés nem csak a WTCC-s kiszállás miatt aktuális, hanem a jövőre életbe lépő új WRC szabályok is, ami felér egy kegyelemdöféssel a közúton már nyolcadik, a mezőnyben pedig hatodik évét taposó DS3-nak. Egyúttal beteljesedik a felfelé pozicionált DS önálló márkává alakítása, a ralis szereplést pedig marad a nagyobb tömegek számára elérhető Citroën kiváltsága. Műszakilag természetesen marad a szoros rokonság, az új versenygép alapjait is az éppen aktuális C3 adja, melynek teljesen átalakított, harmadik generációs változatát nyár közepén már megmutatták.

cl-16094006

A hónap végén Párizsban megcsodálható C3 WRC egyelőre a fejlesztési folyamat egy látványos és sokatmondó pillanatfelvétele. Bár a végleges változat még sokat fog finomodni, a legfőbb jellemzők már a koncepcióban is egyértelműen megmutatkoznak, megfelelve a korábban már említett 2017-es szabályváltozásoknak. A karosszéria maximális szélessége 1875 mm-re nő, így az WRC modell 55 mm-rel lesz szélesebb az utcai autónál (1875 mm). A szélesítésekhez a szabadabb tervezési lehetőségeket kihasználva látványosabb aerodinamikai csomag társul. Ilyen az elöl 60, hátul 30 mm-rel nagyobb túlnyúlású, diffúzoros lökhárító (teljes hossz 4,15 m), az első kerekek előtti elemek, a nagyobb küszöbök, valamint a jóval nagyobb felületű, szélesebb és hátrébb tolt hátsó légterelő.

cl-16094005

A lemezek alatti változásokat talán még korai az elsősorban látványosságként kezelt koncepción számon kérni. Mindenesetre a 33-ról 36 mm-re növelt turbócső által, a jelenlegi 300 helyett a jövőben akár 380 lóerő teljesítményre képes 1.6 literes blokk a korábbinál is nagyobb dinamizmussal mozgatja a 25 kilóval könnyebb (1175 kg) és elektronikus differenciálművel szerelt murvamenőt. Az őszi és téli tesztek végeztével a végleges C3 WRC első éles bevetése a januári Monte Carlo ralin lesz esedékes, remények szerint dobogós eredménnyel.

cl-16097001